SONY ZV-E10 Mirrorless

HAI KORANG, kemain ek aku punya wishlist, demand giler hahaha.. tapi ye laa, ni memang sungguh-sungguh nak sangat tau, lama dah nak ada kamera macam ni, tapi entahlah jiwa tu dan 'money' tu belum sampai nak membelinya, tapi ini kali macam betul-betul nak memilikinya. 

Dalam banyak-banyak yang aku survey, aku memang kenan sangat dengan Sony ZV-E10 Mirrorless ni. Lagi pulak color putih tu, perghh cun habis wooo.. tunjuk kat anak pun, memasing kemain, 'Belilah Mak' hahahaha.. dia punya kata beli tu, ingat pakai bulu hidung ke aaa... 

Takpe bawak bersabar, kita usaha sampai dapat. Kena kerja keras rajin update blog dan teruskan mencari income, yang penting kalau boleh aku nak beli dari duit usaha keras aku menulis blog. 

SONY ZV-E10 Mirrorless


SONY ZV-E10 Mirrorless

Biorlah orang kata, sekarang semua pakai handphone, tapi aku tetap nak ada kamera ni satu. Ikutkan iphone12 Pro Max aku tu kamera dia dah cukup bagus dah, tapi takpe, macam aku kata tu, ni kamera fungsinya lain, handphone fungsinya lain, so dua-dua ada kelainan kegunaannya.
 
Serba sedikit spesikasi mengenai Sony ZV-E10 Mirrorless Camera ni; 

Perfect for vloggers, the Sony ZV-E10 pairs a large APS-C sensor and mirrorless versatility with a specialized feature-set built just for content creators. Improving upon the ubiquitous smartphone, the ZV-E10 is an Alpha camera that brings improved image quality, greater choice of lenses, and increased control to up your creativity when shooting.

Key Features : 
24.2MP APS-C Exmor CMOS Sensor
UHD 4K30p and Full HD 120p Video
3.0" Side Flip-Out Touchscreen LCD
425-Point Fast Hybrid AF
Up to 11-fps Shooting, ISO 100-32000
Real-Time Eye AF and Tracking
Background Defocus & Face Priority AE
Directional 3-Capsule Mic and Windscreen
Headphone and Microphone Ports
E 10-18mm f/4 OSS Lens

Amacam, menarik tertarik debom kannn? Jomlah kita 'Cing Cing Cing'... 


Sekian ❤

4 Comments

  1. Kte ni masih setia dgn sony A kte sis yg dibeli thn 2018 hahahha..so pakai la sampai dah x leh guna wakakak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Okaylah tu ada Min, Sis punya kamera Canon Yuna tu agak lama dan besar, tu yang nak beli saiz kecik sikit ..

      Delete
  2. Kita dah jual dslr nikon aritu, ingat nak menabung utk mirrorless la juga..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sis punya masih ada Miera, Canon EOS masa zaman Yuna tu haa hehehe

      Delete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.

Comment wisely, and do it with pure intentions.