Rindunya Nak Travel!

HAI KORANG, bila time cuti panjang gini, terus rasa rindunya nak travel kan? Tapi apakan daya, masaalah wabak ni masih lagi belum selesai dan entah sampai bila entah nak 'the end'.. maka jawabnya, bersedialah kita nanti hidup dengan virus dalam keadaan norma baru 'endemik'.

Tapi aku jujurnya laa kata, belum sedia nak hadapi semuanya untuk hidup seperti biasa tapi dalam keadaan SOP, rasa lebih baik duduk rumah dan buat aje laa apa yang patut dulu, agak kalau betul keperluan atau keadaan terpaksa, barulah keluar rumah. 

Tapi bagi korang yang boleh dan rasa okay, boleh je pi sana sini, tiada sapa menghalang, janji jaga SOP dan lebih berhati-hati. Kasihanilah frontliners kita yang belum ada masa nak berehat cukup sejak wabak Covid19 melanda ni kan. Mereka juga rindu pada keluarga dan kehidupan mereka. 

Harini pulak, tiba-tiba facebook aku keluar memories #throwback masa bercuti ikut FAMediatrip Tourism Malaysia ke Sandakan Sabah dua tahun lepas, alaa tengok gambar semua, rindunya pada mereka semua. Kenangan manis yang tak mungkin aku lupakan, sebab banyak pengalaman baru ketika berada di sana. 

Jumpa kawan baru, makanan sedap, tempat-tempat menarik dan yang bestnya, kerjasama antara satu sama lain, semua sporting gilerr.. meriah sangat masa tu.. dah macam satu team tu kenal lama beno rasa, padahal memasing baru je jumpa dan kenal. 

Aku harap, one day, ada peluang lagi, aku boleh join travel lagi bersama FAMediatrip Tourism Malaysia. Takut makin lama makin berusia ni, nak bergerak agak terbatas, dan sebetulnya, aku dah selesa duduk rumah aje layan family, tu yang betulnya hehehe..

So korang macam mana? Dah bersedia nak travel?..

Sekian ❤

0 Comments