Work From Cafe

HAI KORANG, tajuk kemain lagi ek, Work From Cafe katanya, alaa sesekali kan nak berMe Time buat kerja di cafe, kasi minda tu terbuka sikit bila pekena kopi sedap dari Orked Coffee ni. Kalau korang nak tau, cafe Orked Coffee ni dekat je dengan rumah aku, kalau jalan kaki pun tak sempat keluar peluh, tapi baru semalam laa dapat singgah dan lepak minum kopi dengan geng blogger ni haa..

Bukan lepak kosong, tapi kami ada 'kerja' nak buat. Kan dah kata Work From Cafe, so memanglah makan sambil buat kerja, orang kata apa 'Meeting & Eating' hohoho.. 

Orked Coffee

Orked Coffee
Alamat : Jalan Belatuk 5, Taman Scientex, 81700 Pasir Gudang, Johor
Buka dari jam 9am hingga 9pm. 

Facebook | Instagram 

Aku suka konsep kedai ni. Santai dan nampak 'hihg class' gituuu.. dah berap kali lalu depan cafenya, nak meyinggah je tak singgah-singgah. Sebab takde geng. Aku bukan jenis suka duduk lepak makan dan minum sengsorang, entah lerr, tak suka betul.. rasa ZERO dunia hahaha.. 

So bila kawan ni ajak jumpa nak minta 'tunjuk ajar' bab blog ni, apalagi, aku amik peluang ar ajak dia lepak sini hehehe.. 

Orked Coffee

Orked Coffee

Korang nengok, dari bahagian luar membawa ke dalam dah macam dekorasi cafe Hotel kan? Aku suka betul, kena pulak orang memang tak ramai. Nak walk-in pastikan korang dah lengkap 2 Dos yaa, kalau tak, korang tak boleh dine-in, hanya boleh takeaway aja. 

Pilihan menu makanan dan minuman dia pun banyak pilihan. Dan harga dia sangat berpatutan. Macam biasa ar aku mestilah pekena Ice Latte dan memang pantang nampak menu Spageti Aglio Olio, so tu laa menu aku makan semalam. 

Kawan aku,Eda makan Spageti Carbonara dan Ice Latte Caramel tak silap semalam. So far semalam servis dia memang tip-top, kemain ramah staff dia, siap offer kami 'Kak nak WiFii ke?' bila dia nampak kawan aku keluarkan laptop hehehe .. 

So korang yang berdekatan, bolehlah singgah ya.. pastikan patuh SOP okay .. 


Sekian ❤

0 Comments