Ada Masanya Stress Juga Duduk Rumah

HAI KORANG, okay ke tak tu? Kalau tak okay jom join aku mengopi di Costa ni haaa.. Ye laa bohong laa kan kalau kata tak stress duduk rumah, ada masanya juga stress duduk rumah oii.. walaupun aku  takde anak kecil baby ke, anak yang PdPR ke, tapi dia punya stress tu ada banyak jenis. 

Macam aku ada masa tu datangnya stress, bila fikir semua kerja rumah sendiri buat, anak-anak sibuk, Laki pun sibuk, so kadang tu macam rasa diri ni macam 'bibik' pun ada, taunya memasing balik dah siap semua, terus makan, mandi, tidur, ingat hotel ke? Huhuhu.. 

Bila dah aku rasa stress, kadang sampai dah malas nak bebel atau lepaskan geram, baik diam aje laa, lagi satu fikir, dah tua ni malas laa nak bertekak bertegang urat, kalau ada yang faham takpe, jenis memang buat 'bodo' ermmmm, elok ko cakap dengan tembok kann.. 

So jalan penyelesaiannya, nak hilangkan rasa tegang stress tu, aku lebih suka tinggalkan kejap semua kerja, start enjin, lepak le memana yang rasa boleh relax. Dan paling selalunya aku pergi, layan minum Costa dia Shell berdekatan rumah aku tu. 

Masa tu nak pi Orked Coffee, tapi Cafe macamtu ada geng baru best. so memang kalau sengsorang aku banyak layan perasaan dan tekak di Costa Shell tu jer. Sunyi pun yaa, takde laa rasa serabut. Apalagi memang layan Coffee Latte ice je laa..

Ada gak kadang yang tanya, 'Nape tak cakap, boleh lepak sama'... ermm ada masanya, aku nak bersendirian jer. Banyak benda yang serabut aku nak fikir, so supaya nak jaga 'sesuatu' tu, better aku sendiri, dari ada kawan, nanti semua tercerita, so tak memasal 'aib' kita pun terbukak.. biasalah kalau tengah stress kan, semua benda nak cite huhuhu... 

Don't worry, aku okay jer.. cuma kepada yang berkenaan, jangan cabar kesabaran aku.. tu jer.. 


Sekian ❤

2 Comments

  1. Lama jugak duduk rumah. Stress tu tak lah. Makan je banyak. Jari pun dah gebu. Hahahaaa

    ReplyDelete

Thank you for coming by.
Comments are your responsibility.
Any comments are subjected to the Act 588 MCMC 1988.

Comment wisely, and do it with pure intentions.