Cucu Nenek Muhammad Khalish Zayyan

HAI KORANG, perkenalkan, inilah dia Muhammad Khalish Zayyan, cucu aku yang dah berumur 5 bulan dah. Lahir dari 'tingkap' perut ibu dia (Pembedahan). Memang banyak komplikasi sewaktu ibunya mengandungkan dia dan nak melahirkannya, tapi alhamdulilah, Allah permudahkan semuanya, tak kisahlah normal ke operate ke, janji keduanya selamat. 

Buat masa ni, aku yang jaga cucu aku ni, tak sampai hati pulak nak suruh ibunya hantar pengasuh time baby ni, dah lerr sekarang ni macam-macam kes yang berlaku kan, so takpelah buat masa ni selagi aku kuat, aku jaga dahulu, nanti dah besar sikit dan anak dah berpindah ke rumah 'landed', barulah boleh dia cari pengasuh sekitar area rumahnya. 

So far aku jaga cucu aku, cucu baik aja, tak banyak ragam dan karenah, janji kenyang susu, cukup tidur, elok jerr laa berjaga dan bermain. Paling dia suka tengok katun Cocomelon tu, pantang dengar muzik intro katun tu, tersengeh macam haper hahahaha.. 

Tu laa bebudak sekarang kan, kecik-kecik dah pandai ngadap tv. Tapi ibunya berpesan-pesan selalu, jangan terlalu terdedah dengan skrin tv atau handphone, tak elok untuk baby. Sesekali bolehlah.. Moga cucu Nenek sihat dan menjadi anak yang soleh, aamiinn .. 


Sekian ❤

0 Comments