Tak Rugi Beli Emas

HAI KORANG, dah sebulan tinggalkan blog ni, tapi viewer masih ada gak orang bukak dan baca, alhamdulilah, makaseh korang. Malam ni ada free sikit, aku saje bukak blog ni dan nak mengomel pasal emas. Bukanlah kata emas aku ni banyak sangat, tapi at least ada laa juga harta. 

Bagi aku beli emas bukan saja untuk dipakai, boleh simpan dan masih bernilai sepanjang zaman. Tak rugi beli emas sebab boleh jadi pelaburan untuk masa depan, betul tak?. Emas dan perempuan tak boleh di piasahkan, pantang ada design terbaru, berduyun penuh kedai emas, tapi tu korang laa, Sis idok laa..

Bukan Laki tak mampu dan bukan aku tak boleh minta, tapi aku yang tak berapa minat nak pakai bebanyak di jari dan tangan penuh semua, dah macam haperr jerr.. mengundang perompak datang dekat ada lerr.. Aku suka yang simple dan pakai sekadar ada-ada jer. Laki pun sama, cukuplah katanya sebentuk di kiri kanan, dan di tangan kiri dan kanan. Aku nak beli gelang kaki pun dia bising hahahaha.. 

Tak Rugi Beli Emas

Tapi selalunya laa jarang aku beli emas baru, kalau ada pun, beli mana yang takde. Aku banyak trade-in jerr.. Agak jemu dengan yang ada, aku pergi kedai trade-in.. orang kata rugi ke haper ke, biarlah, janji sendiri puashati. Baru ni aku pergi kedai emas Miragold di Kota masai, banyak design dia.

Dapatlah tukar sebentuk cincin lama aku, trade-in amik yang baru. Takde laa amik design terkini ke apa, janji yang aku nak tu aku suka, sendiri nak pakai kan. Harga trade-in dia pulak mahal masa tu. So tukar jerr laa, lagipun dah 3 tahun pakai cincin lama tu.. 

Aku tunjuk Laki, Laki kata 'cantik' hehehehe... 


Sekian ❤

0 Comments